Au pair in Australië

Voorbereidingen!

Hoi allemaal! Hierbij een eerste update over mijn Australië avontuur!


Zoals jullie inmiddels wel weten heb ik besloten om als Au pair in Australië te gaan werken. Al twee jaar heb ik er over nagedacht en deze zomer heb ik besloten om het gewoon te gaan doen. Inmiddels heb ik me al 2 maanden geleden aangemeld voor het programma en in de tussentijd heb ik al veel moeten regelen.

Allereerst stuurde de organisatie waarmee ik naar Australië ga, Travel Active, mij een boekingspakket op. Hier in staan alle dingen die geregeld moeten worden voordat ik straks het vliegtuig instap. Het bestond onder andere uit het doorgeven van voorkeuren voor bijvoorbeeld het aantal kinderen waar ik voor wil gaan zorgen, wat voor soort gezin ik zoek, of ik huisdieren wilde of juist niet en ik mocht zelfs aangeven waar ik graag wilde gaan wonen. Vanaf het begin hoopte ik heel erg op Sydney, maar ik heb aangegeven dat ik geen voorkeur had, mits het maar rondom een grote stad was. Ook heb ik via mijn werk bij de Taaltrein referenties kunnen opgeven die Travel Active graag wilde hebben en heb ik een Dear Host family letter moeten schrijven; een brief waarin ik meer over mijzelf vertel, hobby’s, mijn familie en wat ik verwachtte van het wonen in Australië. Dit hele pakket ging weer retour naar Travel Active en na wat heen en weer gemaild te hebben, heb ik twee weken geleden gehoord dat ik was geaccepteerd voor het Australië programma!

Toen begon het gedeelte die ik het spannendst vond: videobellen/Skypen met gezinnen in Australië. Op basis van mijn voorkeuren werden zij met mij gematcht door de Travel Active partnerorganisatie. Superrrr spannend, want alles ging natuurlijk in het Engels. Iedere dag kwamen er wel nieuwe matches bij en mailde ik met de gezinnen. Op een gegeven moment kreeg ik een nieuwe match met een gezin waar ik direct een klik mee had. Afgelopen zondagochtend om half 8 (!) had ik mijn eerste Skype gesprek met ze en vanochtend de tweede. Vanochtend hebben we besloten dat ik hun nieuwe Au pair word!

Yesssssss! Het is een gezin met twee jongens van 2 en 4 jaar oud, Thomas en Xavier. Ze wonen in een suburb van Sydney dat Summer Hill heet. Ze gaan vijf dagen per week naar Day care, op 2 minuten lopen van hun huis. Ik haal ze ’s ochtends uit bed, maak ze klaar voor Daycare en breng ze er vervolgens heen. De rest van de dag heb ik tijd voor mezelf, met een paar kleine klusjes in het huis. Rond half 5 haal ik de jongens weer op en zal ik zorgen dat ze, als de ouders nog werken, met mij kunnen eten ’s avonds en op tijd naar bed gaan. De rest van de avond ben ik vrij. Ook in het weekend ben ik vrij. Ik heb dus veel tijd voor mezelf, maar de ouders vinden het een fijn idee dat ik er ben als er wat extra handen nodig zijn, vooral in de avonden. Rondom kerst en oud en nieuw geven ze me twee weken ‘vakantie’ om Sydney te ontdekken, en daarbij kan ik altijd in overleg vrij nemen als ik even wat tijd voor mezelf nodig heb. Ze benadrukte dat ze me een hele fijne tijd in Australië wilden geven en graag met me meedenken hoe we dat het beste in kunnen vullen. Super lief! Ik mag zelf kiezen wanneer ik vertrek richting Australië, en het ziet er nu naar uit dat het halverwege/eind november zal zijn tot eind mei, maar wie weet wat er in die tussentijd gebeurt. ;)

Als ik in Australië ben zal ik proberen om regelmatig een blog te schrijven over wat ik allemaal doe en hoe het is om daar te wonen en te werken als Au pair, aangezien er straks een tijdverschil is van 10 uur en appen dan een beetje lastiger wordt.







Reacties

Reacties

Merle

Ik wens je ontzettend veel plezier met dit gave avontuur! Ben trots op je ?

Monique van Roest

Hallo Lisette,
stoer van je om dit avontuur aan te gaan! Ik wens je veel succes met alle voorbereidingen en ben benieuwd naar je verhalen en foto's ?

Judith

Wat zijn we blij voor je! En wat was het spannend, dat eerste Skype gesprek met dit gezin, 's morgens vroeg. Meteen al een goed gevoel erover, helemaal top. We kijken ontzettend uit naar al je belevenissen! Xxx

Anita

Zelfs al een gezin gevonden. Klinkt geweldig Lisette! Thomas & Xavier kunnen vast niet wachten om je te ontmoeten! :)

Hans

Hé Lisette, wat een schitterend vooruitzicht.? Ik ben super blij voor je.? Nog een maandje of drie. Laat het aftellen maar beginnen.

Amber

Wat gaaf joh! Deze reis zal je voor eeuwig bijblijven. Er valt zoveel te ontdekken en te doen :) HEEL veel plezier in Op-De-Kop-land!

Derkien

Wat n geweldig avontuur ga jij tegemoet! Het kan alleen maar superleuk worden als je alles zo leest! Ben blij voor je Lisette!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active