Au pair in Australië

Op naar Australië

Hoi allemaal,

Hier is ´ie dan.. mijn laatste update vanuit Nederland. Mijn koffers zijn gepakt, de reispapieren liggen klaar en ik ben ook al ingecheckt voor beide vluchten. Ik kan inmiddels echt niet meer wachten om te gaan. Blij dat het nu zo ver is!

Gelukkig mocht ik best nog wel wat kilo´s meenemen. Ik vlieg met twee vliegtuigmaatschappijen en beide hanteren andere bagageregels; ik moest dus even uitzoeken hoe het precies zat. Bij British Airways mag ik meer meenemen dan bij Qantas, dus houd ik mij maar aan de regels van de laatste maatschappij. Ik neem uiteindelijk een grote koffer mee van 30 kilo en een handbagage koffer van 7 kilo. De afgelopen weken heb ik van veel lieve vrienden en familie afscheid genomen en onwijs veel lieve cadeautjes gekregen die allemaal mee het vliegtuig ingaan.

Donderdag heb ik voor het laatst geskypet met Kelly (moeder van het gezin) en ze vertelde dat ze het afgelopen weekend het hele huis opgeruimd en schoongemaakt hebben voor als ik kom. Ze zijn er allemaal al helemaal klaar voor. Ook heb ik de jongens nog even gezien. Waarschijnlijk komt de oudste, Xavier, mij samen met Alex (vader) ophalen van het vliegveld. Ik land lokale tijd om 06:10 in de ochtend, dus dat wordt een hele, hele lange dag om wakker te blijven.

Momenteel zijn er veel bosbranden in Australië, waaronder in de deelstaat New South Wales, waar ik ga wonen. Daarbij heeft voor het eerst Sydney hier last van, maar loopt de stad nog geen echt gevaar. Ik heb hier ook contact over gehad met het gezin en de Au Pair organisatie in Sydney zal de Au pairs hier over op de hoogte houden. Gelukkig zijn de branden nu nog op zo’n 4 uur afstand van waar ik ga wonen. De warmste periode moet alleen nog komen, dus het is wel even afwachten hoe het allemaal zal gaan verlopen. Maar tot nu toe is er nog niets aan de hand in de buurt waar ik ga wonen!

Eenmaal daar krijg ik een Australische simkaart met een Australisch nummer. Nu schijnt het zo te zijn dat ik via Whatsapp gewoon met mijn Nederlandse nummer kan blijven appen, maar er niet meer op gebeld of gesmst kan worden. Dat kan dan alleen op het Australische nummer. Whatsappbellen kan wel gewoon en natuurlijk vind ik het ook heel leuk om te Skypen!

Voor iedereen die het leuk vindt om mijn reis te volgen, zijn hier de vluchtnummers met tijden (allemaal omgerekend naar Nederlandse tijd):

Amsterdam – Londen (BA447) Vertrek: 17:35 (za 16-11) Aankomst: 18:50 (za 16-11)
Londen – Singapore (QF002) Vertrek: 21:35 (za 16-11) Aankomst: 10:45 (zo 17-11)
Singapore – Sydney (QF002) Vertrek: 12:15 (zo 17-11) Aankomst 20:10 (zo-17-11)

Ohja! Heb ik al gezegd volgens mij, maar het tijdsverschil met Sydney is 10 uur. Het is daar nu dus 10 uur later dan in Nederland.

Laterrrr!


X Lisette

Reacties

Reacties

Judith

We tellen af!!!!

Anita

Nog 1 nachtje slapen.....spannend!! ?

Monique van Roest

Een hele goede reis gewenst Lisette! Op naar je grote Australische avontuur! ???

Meme

Lieeeeve lili! Een hele goede reis gewenst en ontzettend veel plezier met dit grote, spannende avontuur. Je kan dit! ???

Wilma Sanchez-Rowaan

Hele fijne reis gewenst zonder vertraging en genieten van het eten onderweg??

Amber

Goedenavond- ik bedoel, goedemorgen daar! Beter laat dan nooit, eh? Hopelijk heb je een fijne vlucht hebt gehad en ben je daar nu een beetje aan het settelen. Ik ben benieuwd naar je komende verhalen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active